خرید عمده سماق با بهترین کیفیت

خرید عمدۀ سماق از نظر قیمت برای خریداران یک امر خیلی مهم است برای خرید و تهیه سماق و  ادویه جات دیگر با بهترین کیفیت  و قیمت باید یک سری اطلاعات اولیه از این محصول داشته باشیم.

بهترین راه برای انتخاب محصول با کیفیت و اطمینان خاطر از جهت قیمت خرید کردن از فروشندگاه و بازرگانان مطمعن و شناخته شده است .

قیمت تمام شده محصول البته به عوامل دیگری هم، بستگی دارد و آن حجم سفارش خریداران است و قیمت نهایی با در نظر گرفتن این موترد به خریدار داده می شود.

 

خرید عمده سماق با بهترین کیفیت و قیمت در اصفهانسماق طبیعی

سماق درختچه یا بوته ای است در بیشتر در مناطق کوهستانی وجود دارد. از خصوصیات ظاهری آن میتوان به رنگ آن که قرمز متمایل به قهوه ای است اشاره کرد.

طعم آن ترش مزه است و به این خاطر به عنوان چاشنی غذا استفاده می شود.

در مناطق مختلف و حتی کشورهای مختلف از سماق استفاده هایی جز خوراکی هم می شود، مثل خاصیت های درمانی، انواع نوشیدنی ها و ترکیبات سماق با دیگر مواد خوراکی مثل:

  • ترکیب سماق و عسل
  •  ترکیب سماق و عناب
  • ترکیب سماق و پیاز
  • و…

خرید عمده سماق با بهترین کیفیت و قیمت در اصفهانکیفیت سماق مرغوب چگونه است؟

سماق مرغوب قرمز رنگ است اما نه قرمز هم رنگ گوجه فرنگی!

این قرمزی متمایل به بنفش و قهوه ای است. بهطور کلی انواع سماق ها نسبت به رنگ بندی آنها به شرح زیر است:

  • سماق بنفش
  • سماق سیاه
  • سماق قرمز
  • سماق سبز
  • سماق زرد

سه دسته ی اول جز سماق های خوراکی و غیر سمی است و دو دسته ی سماق سبز و سماق زرد از انواع سماق های سمی و غیر خوراکی هستند.

بهترین نوع سماق،سماق قرمز است که طعم ترش و گسی دارد.

برای اطمینان از طبیعی بودن صدرصد سماق باید مقداری از دانه های سماق را جدا کرده و داخل ظرف آب بریزید و پس از چند دقیقه باید به این نکته توجه کرد که اگر ظرف آب تغییر رنگ داد و دانه سماق کم رنگ و زردی ا قهوه ای شد از خوردن آن بپرهیزید و همچنین در مورد طعم آن هم ممکن است از طعم دهنده های شیمیایی استفاده کنند پس هنگام خرید به مراکز ساایت های معتبر مراجعه بفرمایید.

خرید عمده سماق با بهترین کیفیت و قیمت در اصفهانتفاوت سماق قرمز و قهوه ای

تفاوت رنگ سماق از قرمز تا قهوه ای بیشتر بستگی به منطقه جغرافیایی آن دارد. سماق قرمز رنگ بیشتر در محدوده مناطق آذربایجان براداشت می شود اما در کل با ریختن سماق قرمز در چای یا آب امکان رنگ دهی فوری وجود ندارد .

هرچه پوسته ی رویی دانه سماق بیشتر باشد رنگ پودر بدست آمده به قرمز متمایل تر است.

هر دو نوع سماق قرمز و قهوه ای دارای طعم ترشی هستند اما ترشی سماق قهوه ای بیشتر از سماق قرمز است و شاید سماق قرمز طرفداران بیشتری داشته باشد .

نکته مهم در این رابطه این است که ترشی بیش از حد سماق یک عامل غیر طبیعی است و امکان طعم دار کردن آن با ترکیب جوهر لیمو و نمک وجود دارد .

خرید عمده سماق با بهترین کیفیت و قیمت در اصفهانخرید و فروش سماق

در خرید هر محصولی بیش از هرچیز کیفیت و قیمت محصول برای مشتری دارای اهمیت است. انتخاب مناسبترین قیمت قطعا کاری بسیار ساده تر از انتخاب برترین کیفیت است.

شاید در نگاه اول این فکر به ذهن نرسد که ممکن است در محصولاتی مانند سماق نیز تقلب صورت گیرد اما واقعیت آن است که سودجویان بازار حتی به ادویه جات هم رحم نکرده اند و در این مواد نیز تقلب می کنند.

سماق اصل باید رنگ زرشکی کم‌رنگ داشته باشد و بوی مخصوص خود سماق را بدهد. در صورتی که بویی نزدیک به آبغوره یا زرشک داشته باشد می توان فهمید که تقلبی است.